Okolice przełęczy beskidzkiej. Wstęp


Zaledwie kilka dni temu postanowiłem i napisałem, że będę kontynuował opisywanie okolic na podstawie książek z miejscowej biblioteki.
Nawet nie przypuszczałem, że stanę się właścicielem książki, której celem jest przybliżenie historii, ciekawostek i samego uroku tych miejsc.

Czy to nie jest niesamowity zbieg okoliczności? Przecież to jest to co mnie od jakiegoś czasu fascynuje.
Specjalnie sprawdziłem - nie ma nic w niej napisane o prawach autorskich, bo jak sami się przekonacie chodzi często o opowieści z tzw. drugiej ręki.
Celem mojego bloga poza tym, że przede wszystkim sam chcę się dowiedzieć co w trawie piszczy to chcę, jak zawsze, was zachęcić do aktywnego trybu życia.
Być może dzięki mnie przeczytacie chociaż część treści posiadanej przeze mnie książki. Wydana jest równocześnie w dwóch językach, jednak ze względu na moje "zamiłowanie" do wychwytywania błędów dotyczących mojego ojczystego języka, zauważam kilka błędów w tłumaczeniu. Nie będę się skupiał na tych błędach, bo przecież każdemu się może zdarzyć😉, pomijając fakt, że tutaj gdzie mieszkam spotykam się z tym nazbyt często.
Ten post to wstęp do serii, która będzie opisywać poszczególne miejscowości z okolic przełęczy beskidzkiej.
Z oczywistych względów zacznę od Nydku, a po nim jak tylko znajdę czas i chęci dołączą inne miejscowości.
Aby w przyszłości było przejrzyście zamieszczam alfabetyczny spis miejscowości, którego miejscowości będą po publikacji linkiem do danego posta.

Bocanovice
Bukovec
Bystřice
Cieszyn
Český Těšín
Čierne
Goleszów
Guty
Horní i Dolní Lomna
Horní i Dolní Lištná
Hrádek
Hrčava
Istebna
Jablunkov
Kojkovice
Karpentná
Komorní Lhotka
Konska
Koňakov
Košařiska
Milíkov
Mistřovice
Mosty u Českého Těšína
Mosty u Jablunkova
Návsí
Nebory
Nýdek
Oldřichovice
Písečna
Písek
Ropice
Řeka
Smilovice
Svrčinovec
Třinec
Tyra
Ustroń
Vendryně
Wisła
Žukov

O wielu z miejscowości znajdziecie już wzmianki w moich postach, ale pisząc teraz ten spis jestem przekonany, że zechcecie razem ze mną odwiedzać po kolei tworząc tym samym kolejne ciekawostki godne zapisania.

0 Komentarze